Inhuurdesk SwiF

Projectmanager Gebiedsontwikkeling

Standplaats:
Almere
Startdatum:
02.01.2019
Einddatum:
31.12.2019
Maximaal tarief:
€ 100.00
Uren per week:
24

Almere groeit. Het aantal inwoners van Almere bedraagt inmiddels meer dan 200.000. Komende jaren groeit Almere door tot een stad met

250.000 inwoners en mogelijk meer. Almere investeert volop in de stad.  Dit moet uitmonden in o.a. de realisatie van ruim 1000 woningen per jaar. De afdeling Gebiedsontwikkeling zorgt ervoor dat invulling wordt

gegeven aan deze ambitie. Om dit waar te maken is de afdeling Gebiedsontwikkeling op zoek naar een zeer ervaren Projectmanager

Gebiedsontwikkeling; een ervaren vastgoedprofessional met uitstekende onderhandelingsvaardigheden die zijn/haar sporen verdiend heeft bij

bijvoorbeeld een ontwikkelaar, woningcorporatie, (ontwikkelende) belegger of ontwikkelende bouwer.
 

De functie

• Als projectmanager vastgoed ben je verantwoordelijk voor één of meerdere grote gebiedsontwikkelingen en realiseer je gebieden met

woningen, bedrijven, voorzieningen en openbare ruimte voor de verdere ontwikkeling van de stad Almere.

• Jouw kennis van de markt zorgt ervoor dat de gemeente haar ontwikkelopgave in de diverse gebieden kan waarmaken.

• Je leidt grote projecten waarbij meerdere bestuurders en partijen betrokken zijn en je bent verantwoordelijk voor de communicatie met de

omgeving (in- en extern).

• Daarnaast ben je in staat visies, ontwikkelingsplannen, bouw- en inrichtingsplannen tot stand te brengen en breng je deze tot uitvoering door

middel van een projectmatige aanpak.

• Je overlegt, onderhandelt en sluit overeenkomsten met marktpartijen en adviseert de ambtelijk opdrachtgever, de directie en het bestuur

hierover. Je werkt hierbij intensief samen met de senior adviseur uitgifte.

• Je bent budgetverantwoordelijk voor meerdere grexen, waaronder ook de verantwoordelijkheid voor de opbrengsten en

planontwikkelingskosten. Dit betekent dat je veel marktkennis en –ervaring moet meebrengen in deze functie.

• Je geeft op inspirerende en motiverende wijze functionele leiding aan de diverse projectteams en coacht collega’s waar het nodig is.

Kandidaatomschrijving

Je profiel

• Je bent een ervaren vastgoedprofessional die zijn/haar sporen verdient heeft bij bijvoorbeeld een ontwikkelaar, woningcorporatie,

(ontwikkelende) belegger of ontwikkelende bouwer, etc.) met uitstekende onderhandelingsvaardigheden.

• Je hebt een Academisch werk- en denkniveau.

• Je hebt goede kennis van de markt, uitstekende onderhandelingsvaardigheden en financieel inzicht.

• Je hebt ruime ervaring met vastgoed- en gebiedsontwikkeling, stedelijke ontwikkeling, ruimtelijke ordening, grondexploitaties en bestuurlijke

organisaties en participatietrajecten.

• Projectmatig werken en onderhandelen is je tweede natuur.

• Je beschikt over een zeer groot netwerk (ontwikkelaars, corporaties, beleggers, architecten, gemeenten e.d.).

• Met jouw enthousiasme kun je het verschil maken.

• Vanuit onafhankelijkheid ben je in staat en bereid een afwijkend standpunt in te nemen.

• Je verbindt inhoud en mensen en daarbij zet je competenties in als omgevingsbewustzijn, onderhandelen, plannen en organiseren,

resultaatgericht handelen, analyseren, flexibiliteit en samenwerken.

Genoemde eisen en competenties in de opdracht- en /of kandidaat omschrijving zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld in de

motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde.

Wanneer de opdracht wordt gegund aan een ZZP-er, dan zal er door de gemeente Almere een modelovereenkomst opgesteld worden.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten