Inhuurdesk SwiF

Klantmanager werk en inkomen

Standplaats:
Emmeloord
Startdatum:
19.11.2018
Einddatum:
31.12.2018
Uren per week:
36

Functieomschrijving
Bij het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD) voor het team Klantmanagement zijn wij op zoek naar

tenminste één klantmanager WMO. Het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD) bestaat uit de drie teams,
Klantmanagement, Klantondersteuning en Bedrijfsbureau. Het team klantmanagement ondersteunt de klanten
bij het participeren in de samenleving. Dat kan onder andere door het inzetten van een reintegratietraject
en/of door een WMO-arrangement. Voor dit team zijn wij op zoek naar een ervaren, flexibele en slagvaardige
klantmanager WMO. 
 
De competenties klantgericht, vraaggericht en transparant werken staan hoog in je vaandel binnen het cluster USD! De functie Als klantmanager WMO ben je verantwoordelijk voor de brede intake van klanten die er melding van hebben gedaan dat zij een beperking ondervinden bij het deelnemen aan de samenleving. Een belangrijk onderdeel van je werk is het voeren van de gekantelde gesprekken bij klanten thuis. Dit betekent dat je samen met de klant in beeld brengt welke vragen er zijn, welk resultaat de klant wil bereiken en welke oplossingen mogelijk zijn. Hierbij kijk je eerst naar wat de klant zelf kan, wat gezinsleden kunnen en vervolgens wat het netwerk van de klant kan doen. Ook is er de mogelijkheid om door te verwijzen naar onze maatschappelijke partners. Als blijkt dat de oplossing hierin niet te vinden is, dan kun je kijken naar
algemene of collectieve voorzieningen. Daarnaast kan aan de orde komen dat je een indicatie moet stellen
voor een individuele voorziening. 
 
Er wordt verwacht dat je deze voorziening monitort op kwaliteit en doelmatigheid. Tevens is er overleg met contractmanagement hierover. Je hebt oog voor de persoonlijke situatie van de klanten, je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden. Verder vraag je offertes aan en beoordeel je offertes van WMO voorzieningen, stel je rapportages en beschikkingen op. Je levert een bijdrage aan het inwerken van nieuwe collega’s en de optimalisering van werkprocessen en indicatiebesluiten. Je participeert in een multidisciplinair wijkteam, wat een sociale en open oriëntatie vraagt op de samenleving.

Kandidaatomschrijving
Je hebt een afgeronde HBO opleiding, aangevuld met op cv aantoonbare recente werkervaring in een

soortgelijke functie als klantmanager WMO. Verder werk je resultaatgericht en heb je een analytisch- en
emphatisch vermogen. Je kunt goed samenwerken en verbinding leggen naar andere (maatschappelijke)
partners. Vanzelfsprekend weet je daarbij je verantwoordelijkheid te nemen en oplossingsgericht te handelen.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden naar aanleiding van de
motivatiebrief en tijdens het gesprek getoetst door de gemeente. 
 
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP De functie van Klantmanager WMO wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Klantmanager WMO jaar is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. 

Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte

indient.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten